onsdag 5. april 2017

Hålandsvannet Halvmaraton 2017

I går ettermiddag løp jeg årets første halvmaraton, rundt Hålandsvannet. I motsetning til i fjor har jeg hverken løpt noe særlig eller meldt meg på noe særlig med løp, og i kombinasjon med at jeg har vært halvsyk de siste ukene, gruet jeg meg litt til å løpe i går. Jeg løp løpet i fjor og, og i år som i fjor var det masse folk, god stemning og fint vær.



Løpet begynte klokken seks, og var tre runder rundt Hålandsvannet. Det er om lag 7 km rundt vannet, med tre bratte og tre slakere bakker. Løpet gikk overraskende fint, og i tillegg til at det var fint vær, storkoste jeg meg på de tre rundene. Jeg smilte hele løpet, - frem til jeg møtte fotografen i mål - og selv om jeg ikke fikk noe ny, personlig bestetid, er jeg veldig fornøyd. Jeg kom meg rundt, og det uten vondt i knær eller hofter, som jeg har slitt litt med i det siste.


For øyeblikket har jeg ikke meldt meg på noen nye halvmaraton, men etter gårsdagens endorfinfest er jeg blitt motivert til å løpe litt mer fremover. Nå reiser jeg til Gran Canaria på lørdag, og så satser jeg på å få et par løpeturer der. Når jeg kommer hjem er det gjennomkjøring av løypen til Stavanger Marathon, og dessuten kanskje Landsbyløpet, som står på planen, og jeg gleder meg skikkelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar