onsdag 26. april 2017

Testløp Stavanger Marathon 2017

De siste ukene har vært preget av lite tid, heldagsprøver og mye skole. De siste tre skoledagene har jeg hatt tre heldager, fredag i spansk, mandag i engelsk og i går i matte, og jeg kjenner jeg er relativt utslitt. I går var jeg så sliten i hodet at jeg la meg i sengen for å sove før klokken slo åtte, og slike kvelder har det blitt flere av. Nå er jeg imidlertid ferdig, i hvert fall for en liten periode, og utenom bokmål heldag i morgen og en kjemi-prøve om to uker, er jeg ikke klar over andre prøver før vi trekkes opp i skriftlig eksamen 12. mai.

Selv om jeg har hatt en del skolearbeid de siste ukene, har jeg prøvd å presse inn trening også, som en pause i en travel hverdag. Forrige uke var jeg for eksempel med på testløping av løypen til Stavanger Marathon, arrangert av GTI Friidrett. Jeg var med på det samme før Hålandsvannet Halvmaraton, da ble jeg med på 14 av 21 kilometer, og jeg satser på å ligge på rundt det samme. Jeg sliter litt med både legger og knær, og prøver derfor å ikke presse meg for langt når jeg først får vondt, i det minste ikke på trening.


Løypen til Stavanger Marathon går rundt nesten hele Stavanger, fra sentrum mot og rundt Mosvannet, langs Hafrsfjord og Hinna og tilbake til sentrum langs Mariero og Hillevåg. En utrolig fin løype, hvor en får se mye forskjellig av byen. Jeg har aldri vært med på løpet selv, i fjor ble jeg syk noen dager før, og årets før det igjen var jeg med på 10 km-distansen. I år har jeg et lite ønske om å løpe hele løypen, ettersom jeg tror det er det eneste halvmaratonnet i Stavanger-området som jeg ikke har vært med på enda.


Testløpet forrige onsdag gikk rundt hele løypen, og det gikk overraskende fint. Jeg løp litt raskere enn det jeg pleier de første kilometrene, før jeg fortsatte litt roligere. Imidlertid begynte jeg å kjenne det i knærne, så da skilte jeg lag med resten av gruppen, og løp hjemover da vi kom til Hinna. Til tross for at jeg ikke fullførte hele løpet, det ble rundt 12 km, ble det en utrolig grei treningsøkt, og en enda bedre ting å gjøre mens jeg prokrastinerte øving på matte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar