mandag 1. mai 2017

Harry Potter and the Cursed Child

I høst kjøpte jeg den nyeste utgivelsen i Harry Potter-serien, og begynte nærest på den det øyeblikket jeg hadde dratt kortet ut av kortterminalen. Harry Potter & the Cursed Child, som er manuskriptet til skuespillet som går i London, handler om barna til generasjonen vi leser om i de syv originale bøkene, og er skrevet av John Tiffany og Jack Thorne, i samarbeid med J. K. Rowling.



Jeg begynte på boken med en gang, men la den nesten fra meg like raskt. Jeg mislikte begynnelsen veldig, og følte den tok avstand fra de originale bøkene, samtidig som at karakterene ikke "passet". I går fant jeg imidlertid frem boken igjen, Potterhead som jeg er klarte jeg ikke la den stå ulest, og etter å ha kommet over den litt kjipe starten, forelsket jeg meg helt. Handlingen var mye bedre etter jeg kom over de første 30-40 sidene, og generelt sett likte jeg den skikkelig godt. Hadde det ikke vært for begynnelsen, hadde boken garantert fått fem stjerner.



Med Harry Potter and the Cursed Child lagt bak meg, er jeg også halvveis i min leseutfordring på Goodreads. Jeg har som mål å lese tjue bøker i år, og ti av dem er allerede utlest. Nummer elleve er også påbegynt, Sovjetistan av Erika Fatland.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar