mandag 19. juni 2017

Arena Challenge 2017

Treningssenteret jeg går og jobber ved, Arena Treningssenter, arrangerer årlig sommerkonkurranse for å motivere til trening gjennom sommeren. I år begynte den litt senere enn før, men 7. juni begynte årets konkurranse, hvor målet er å få 2017 poeng frem til 16. september.

Poeng sankes ved å trene inne på Arena, enten PT-trening, PT-grupper, apparattrening eller gruppetimer, ved å gå turer utendørs og ved å delta på vårt årlige Arena til Arena-løp, hvor en løper fra Arena Hinna til Arena Klepp, en tur på om lag to mil. En får ulikt antall poeng for aktivitetene, og poeng blir registrert gjennom appen Trimpoeng:
- gruppetrening: 60 poeng
- personlig trening: 100 poeng
- studio: 60 poeng
- Arenaløpet: 517 poeng
- uteposter: 35 poeng


For å nå målet gjennom sommeren, tilsvarer det 2-3 gruppetimer i uken. Jeg har selv vært sengeliggende og syk siden konkurransen begynte, så jeg har ikke fått trent så veldig mye selv. I dag hadde jeg også min siste morgen-Grit før sommeren, men jeg kommer selvsagt til å gå på dobbeltimene både tirsdag og fredag i løpet av sommeren. Gruppetrening er motiverende og kjekt, og Grit er dessuten veldig, veldig effektivt.

Alle som kommer i mål på Arenas challenge får i år en finisher-t-skjorte som bevis, og det blir dessuten gitt ut premier når en når delmål underveis. Jeg er i hvert fall klar til å kjøre på nå som jeg er frisk, og tilbringe et par timer nede på Arena!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar