mandag 19. juni 2017

Sommerferie

Tenk, vi er allerede i juni, og jeg har faktisk sommerferie! Eller, jeg kom opp i skriftlig eksamen, i internasjonal engelsk, så jeg har så og si hatt fri siden slutten av mai. Jeg har vært lite på skolen, bare slappet av hjemme og dessuten begynt på Orange is the new black. OM jeg har blitt hekta! Ellers har jeg tilbragt feriedagene mine innendørs, jeg ble litt småsyk etter at Bieber og Den Store Sommerfesten, og har prøvd å gjøre minst mulig.

Ferien er i hvert fall i gang, og jeg teller nærmest minutter til onsdag, når jeg endelig skal ut å reise. Jeg skal på cruise sammen med Henrik og familien hans, og vi begynner reisen i Roma. Jeg har begynt å planlegge hva jeg skal ha med meg, og er skikkelig, skikkelig reisesyk. Vi skal besøke Sicilia, Malta, Mykonos, Rhodos, Santorini, Athen og Napoli, i tillegg til to dager til sjøs, og jeg kan virkelig ikke vente. Jeg har vært i alle landene, utenom Malta, før, men jeg gleder meg til å oppleve de greske øyene og ikke minst Italia på nytt. Jeg har altså vært der før, men det er så lenge siden at jeg nærmest ikke husker noe...



I tillegg til cruise skal jeg til USA med familien min, men mellom de to reisene har jeg tre uker hvor jeg tenker å ta litt kjøretimer, trene og lese teori. 31. juli flyr vi i hvert fall til New York, før vi begynner kjøreturen oppover mot Massachusetts, New Haven og Maine. Vi prøver å hele tiden oppleve nye stater, og det får jeg i år også. Ellers skal trolig hele familien delta i et 5K løp i Maine, under en Lobster Festival, og sammen med masse shopping, museer og andre opplevelser, tror jeg også det blir en helt topp tur.

Om åtte uker, når ferien er ferdig, skal jeg begynne i tredje klasse. Jeg fortsetter på Kongsgård og realfag der, og skal kose meg med programfagene matematikk R2, samfunnsfaglig engelsk og kjemi 2. Jeg har faktisk allerede begynt å lese meg litt opp, og har både historie-, matte- og kjemi-bok for neste år tilgjengelig. Jeg tror VG3 blir et travelt år, og da er det greit å være litt forberedt, spesielt nå som jeg faktisk har mye fritid.



Nå skal jeg straks begynne å bevege meg ned mot Studio Hjelm og jobb, før jeg avslutter kvelden med en løpetime. Jeg er inne i mine siste jobbtimer før ferien, og jeg begynner å bli klar for noen uker med kun avslapping!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar